Wat is een arbeidsconflict?

Een arbeidsconflict is een onenigheid waarbij meerdere personen of partijen betrokken zijn, die ervoor zorgt dat de arbeidsrelatie onder druk komt te staan. Het conflict kan zich voordoen tussen werkgever en werknemer, maar ook tussen medewerkers of leidinggevenden onderling. De redenen voor een arbeidsconflict lopen uiteen. Het kan bijvoorbeeld te maken hebben met een ontslag, concurrentiebeding of arbeidsongeschiktheid. Vaak is het zo dat betrokken partijen minder productief werken en komt het de sfeer op de werkvloer niet ten goede wanneer er sprake is van onenigheid. Ook kan het van invloed zijn op uw privé sfeer. Het is namelijk niet altijd even makkelijk om de problemen van het werk niet meer naar huis te nemen.

Arbeidsconflict oplossen

In het geval van een conflict met uw werkgever is het verstandig om een advocaat in te schakelen die gespecialiseerd is in arbeidsrecht. In Schiedam en omgeving staan onze advocaten voor u klaar. Samen met u kijken wij naar een passende oplossing voor uw situatie. Wij kunnen u adviseren, maar ook voor u bemiddelen of zelfs procederen, zodat uw zaak tot een goed einde wordt gebracht. Door onze ruime ervaring op het gebied van arbeidsrecht kunnen wij u uitstekend van dienst zijn. Neem voor vragen of meer informatie contact op met ons kantoor in Schiedam. Of maak direct een afspraak. Het eerste adviesgesprek is altijd gratis.